معمول است که آلت تناسلی در هنگام نعوظ کمی به سمت چپ یا راست خم می شود. اما اگر خمیدگی شدیدتری در آلت تناسلی خود دارید که ممکن است باعث درد یا مشکل در رابطه جنسی شما شود، فورا به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. گاهی اوقات این علائم می توانند بیماری پیرونی باشند. کجی آلت تناسلی ممکن است در هر سنی رخ دهد اما در مردان بالای 40 سال بیشتر دیده می شود.برای درمان کجی آلت تناسلی از دستگاه وکیوم مردانه استفاده میشود که راهنمای نحوه استفاده از دستگاه وکیوم را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

علائم کجی آلت تناسلی

  • یک منطقه ضخیم یا توده سخت (پلاک) در شفت آلت تناسلی (آن را نادر است که بیش از یک پلاک دریافت کنید)
  • درد در آلت تناسلی، معمولا در طول نعوظ (درد در آلت تناسلی غیر مسطح نادر است)
  • کوتاه شدن آلت تناسلی

برخی از مردان مبتلا به این بیماری در آلت تناسلی خود احساس درد می کنند، در حالی که ممکن است دیگران این علائم را نداشته باشند. اگر درد دارید، ممکن است در طول زمان بهتر شود. اما در موارد شدید، منحنی در آلت تناسلی می تواند رابطه جنسی دشوار، دردناک یا حتی غیرممکن باشد. بیماری پیرونی  نیز ممکن است منجر به اختلال نعوظ شود. 

درمان های غیر جراحی برای بیماری کجی آلت تناسلی

بسیاری از مردان به درمان نیاز ندارند، زیرا آنها درد ندارند یا این وضعیت عملکرد جنسی آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهد. این وضعیت گاهی اوقات بدون درمان بهبود می یابد. انواع درمان های غیر جراحی در دسترس هستند که شامل استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد. وکیوم با افزایش جریان خون به رفع اختلال نعوظ و بیماری پیرونی کمک می کند.

درمان های جراحی برای بیماری پیرونی

چگونه کجی آلت تناسلی را برطرف کنیم؟
چگونه کجی آلت تناسلی را برطرف کنیم؟

  در موارد شدید، ممکن است بتوان بیماری پیرونی را با جراحی درمان کرد. جراحی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برداشتن یا بریدن پلاک و چسباندن یک تکه پوست یا ورید برای صاف کردن آلت تناسلی
  • برداشتن ناحیه ای از آلت تناسلی در مقابل پلاک برای از بین بردن خمیدگی (این می تواند منجر به کوتاه شدن جزئی آلت شود)
  • کاشت دستگاهی برای صاف کردن آلت تناسلی

چه چیزی باعث بیماری کجی آلت تناسلی می شود؟

بافت اسکار زیر پوست آلت تناسلی باعث ایجاد انحنا می شود. هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا بافت اسکار شروع می شود. برخی از مردان مبتلا به بیماری پیرونی دچار آسیب آلت تناسلی شده اند که باعث ایجاد بافت اسکار می شود. با این حال، اغلب اوقات، علت بافت اسکار شناخته شده نیست. بافت اسکار می تواند در چند سال اول بدتر شود و انحنای آلت تناسلی را بیشتر و بیشتر کند. ممکن است در هنگام نعوظ بیشتر متوجه این موضوع شوید. پس از چند سال، بافت اسکار معمولاً بدتر نمی شود. گاهی اوقات حتی بهتر می شود. اما در بیشتر موارد، به طور کامل از بین نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.