ختنه مردان، برداشتن پوست ختنه گاه با جراحی است. پوست ختنه گاه چین جمع شدنی پوست است که انتهای آلت تناسلی را می پوشاند. این ادامه پوستی است که تمام آلت تناسلی را می پوشاند. علت تورم ختنه گاه مردان از چیست؟ پوست ختنه گاه و کلاهک آلت تناسلی(قسمت جلویی آلت) از بقیه نقاط بیشتر مستعد تورم و التهاب است. تورم آلت تناسلی ممکن است ادرار کردن یا رابطه جنسی را دشوار کند. تورم ممکن است با علائم دیگری مانند قرمزی، سوزش، خارش یا ترشح همراه باشد. توجه به این علائم برای تعیین علت زمینه ای مهم است.

چرا ختنه در مردان انجام می شود؟

ختنه ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود.

دلایل پزشکی: در مردان، ختنه معمولاً زمانی انجام می‌شود که پوست ختنه‌گاه سفت است و به عقب کشیده نمی‌شود، که به فیموز معروف است.

دلایل غیر پزشکی: ختنه یک عمل رایج در جوامع یهودی و اسلامی است و در بسیاری از جوامع آفریقایی نیز انجام می شود.

انواع التهاب آلت تناسلی

  • بالانیت
  • فیموز
  • پارافیموز
  • سرطان آلت تناسلی

فیموزیس جایی است که پوست ختنه گاه آنقدر سفت است که از روی سر آلت تناسلی به عقب کشیده نمی شود. این گاهی اوقات می تواند باعث درد در هنگام نعوظ آلت شود و در موارد نادر، دفع ادرار را دشوار کند.

بالانیت جایی است که پوست ختنه گاه و سر آلت تناسلی ملتهب و عفونی می شود.

سرطان آلت تناسلی یک نوع سرطان بسیار نادر است که در آن یک لکه قرمز، زگیل مانند یا زخم در انتهای آلت تناسلی یا زیر پوست ختنه گاه ظاهر می شود.

علت تورم ختنه گاه مردان از چیست؟

آلت تناسلی از مهمترین عضوهای بدن مردان به شمار می رود. تورم آلت تناسلی می تواند عملکرد رابطه جنسی،ادرار کردن را مختل کند بنابراین شناسایی این مشکل و درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علت تورم آلت تناسلی ممکن است به دلیل عفونت و بیماریهای پوستی و مایع اضافی که زیر پوست ختنه گاه جمع می شود رخ دهد.

مایع اضافی علت تورم آلت تناسلی

طولانی شدن مدت نعوظ

در شرایط پریاپیسم، آلت تناسلی بدون تحریک جنسی نعوظ می‌شود و ساعت‌ها در همان زمان باقی می‌ماند. نعوظ معمولاً دردناک است. هجوم خون به آلت تناسلی و ایجاد نعوظ در حین برانگیختگی جنسی طبیعی است، اما پریاپیسم زمانی اتفاق می‌افتد که خون اضافی در آلت تناسلی به دام می‌افتد. این یک هشدار اورژانسی است.

اضافه بار مایعات کل بدن

نارسایی قلب یا کلیه، می تواند منجر به تورم آلت تناسلی و کیسه بیضه شود.

آسیب جنسی سبب تورم آلت تناسلی می شود

افراد ممکن است به طور تصادفی در حین فعالیت جنسی به آلت تناسلی خود آسیب برسانند، معمولاً به دلیل نیروی بیش از حد، کمبود روغن کاری یا فشار تصادفی به مکان نامناسب اتفاق می افتد. حتی اگر هیچ استخوانی در آلت تناسلی وجود نداشته باشد، ممکن است چیزی را تجربه کند که متخصصان اورولوژی از آن به عنوان “شکستگی” یاد می کنند.

برای مثال، یک فرد ممکن است ضربه آلت تناسلی را در اثر فشار دادن شدید تجربه کند. به خصوص اگر آلت تناسلی از شریک خود خارج شود، دوباره به آرامی وارد نمی شود. این نیرو ممکن است باعث شود که با وجود نعوظ، به شدت خم شود. این می تواند دردناک باشد و صدای ترکیدن اغلب با درد همراه است.

شکستگی آلت تناسلی یک اورژانس پزشکی است و فرد در صورت تجربه باید فوراً به پزشک مراجعه کند. درمان معمولاً شامل جراحی خواهد بود. پزشک همچنین ممکن است آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد درد را برای کمک به روند بهبود تجویز کند.

آیا بیماری پیرونی سبب تورم آلت تناسلی می شود؟

علت تورم ختنه گاه مردان از چیست؟

بیماری پیرونی اختلالی است که در آن بافت اسکار زیر پوست آلت تناسلی تشکیل می شود و موجب التهاب می شود. علائم این بیماری عبارتند از:

  • آلت تناسلی خمیده
  • نعوظ دردناک
  • داشتن مشکل در رابطه جنسی به دلیل خم شدن یا خمیدگی آلت تناسلی

درمان‌های غیرجراحی برای این بیماری شامل تزریق، داروهای خوراکی و درمان‌های پزشکی نظیر استفاده از دستگاه وکیوم است. برای موارد جدی تر، ممکن است جراحی لازم باشد.اما ممکن است ارتباطاطی با بیماری پیرونی داشته باشد که پیشنهاد میشود مقاله این بیماری را مطالعه فرمایید .

درمان خانگی تورم دستگاه تناسلی

فرد می تواند چندین درمان خانگی را برای کاهش علائم تورم آلت تناسلی امتحان کند. اثربخشی آنها به علت زمینه ای بستگی دارد.

  1. فعالیت جنسی را متوقف کنید: افراد می توانند تا زمانی که درد از بین برود از رابطه جنسی و خودارضایی اجتناب کنند، زیرا چنین فعالیتی می تواند علائم را بدتر کند.
  2. بهداشت: فرد می تواند استفاده از محصولات بهداشتی با عطر زیاد، مانند لوسیون حمام حباب دار یا صابون های عطری را متوقف کند. آنها می توانند در عوض صابون ملایم یا بدون عطر را برای کاهش خطر تحریک پوست انتخاب کنند.
  3. کیسه یخ: کیسه یخ می تواند تورم را تسکین دهد، اما فرد نباید آن را مستقیماً روی پوست قرار دهد. در عوض، آنها می توانند یک کیسه سبزیجات یخ زده را در یک حوله تمیز بپیچند و به آرامی آن را روی ناحیه متورم قرار دهند.

روش های پیشگیری از متورم شدن آلت تناسلی

در پاراگراف های بالاتر به توضیح علت تورم ختنه گاه مردان از چیست؟ پرداخته شد حال می خواهیم روش های پیشگیری را بررسی کنیم. معمولاً شستن آلت تناسلی و داخل پوست ختنه گاه با آب گرم تمام چیزی است که برای جلوگیری از سفت شدن پوست ختنه گاه و هرگونه تورم ناشی از آن لازم است. افراد می توانند از صابون استفاده کنند، اما این صابون باید ملایم و بدون عطر باشد.

کسی که رابطه جنسی ایمن تری دارد می تواند احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی را که باعث تورم آلت تناسلی میشود کاهش دهد. همچنین در هنگام آمیزش جنسی، افراد باید ملایم باشند و از روانکاری کافی اطمینان حاصل کنند.

آیا ختنه در مردان از بیماری ایدز پیشگیری می کند؟

شواهدی از چندین کارآزمایی انجام شده در آفریقا وجود دارد که نشان می دهد مردان ختنه شده در معرض خطر کمتری برای ابتلا به HIV از زنان آلوده هستند. همچنین ختنه در مردان می تواند به پیشگیری از سایر عفونت های مقاربتی (STIs) کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.