برای تقویت برنامه کاهش وزن خود، تغییرات ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید که به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید، کالری بیشتری بسوزانید و برنامه کاهش وزن خود را در مسیر درست نگه دارید.

7 ترفند ساده برای کاهش وزن

1.وعده های غذایی را نصف کنید

فقط بیشتر وعده های غذایی و میان وعده های خود را نصف کنید. کمتر غذا می خورید و سریع وزن کم می کنید. اغلب اوقات، اقلام غذایی به هر حال خیلی بزرگ هستند. با نصف کردن آن‌ها، احتمالاً اندازه‌های صحیح سهم را برای کاهش وزن به خود اختصاص می‌دهید. سبزیجات و میوه ها را در اندازه کامل نگه دارید. اما نشاسته (مانند سیب زمینی، نان و برنج)، پروتئین (معمولاً گوشت) و شیرینی ها را نصف کنید.همچنین خرید دستگاه وکیوم مردانه پرداخت درب منزل را هم مد نظر داشته باشید.

و نوشیدنی های خود را فراموش نکنید. نگران کاهش نوشیدنی‌های بدون کالری مانند آب و قهوه سیاه نباشید، بلکه نیمی از لاته‌های خامه‌ای، نوشیدنی‌های ورزشی و سایر نوشیدنی‌های پرکالری خود را برای مدتی دور بریزید.

2.به هر وعده غذایی حجم کم کالری اضافه کنید

اگر وعده غذایی خود را نصف کنید تا رژیم غذایی خود را افزایش دهید، ممکن است بشقاب شام خالی به نظر برسد. به احتمال زیاد با یک وعده غذایی که کوچک به نظر می رسد احساس رضایت نمی کنید. حجم بشقاب خود را با غذاهای کم کالری افزایش دهید.

کاهوی تازه را در یخچال نگه دارید و از آن برای بزرگتر کردن ساندویچ، سالاد یا تاکو استفاده کنید. درست کردن کاسه سبزیجات یخ زده را در دسترس داشته باشید و هویج، نخود فرنگی یا ذرت خرد شده را به مخلوط اضافه کنید. با اضافه کردن پیاز و فلفل، برنج و غلات را قابل توجه تر کنید.

افزایش حجم با سبزیجات کالری بسیار کمی به وعده غذایی شما اضافه می کند، اما می تواند به رضایت بیشتر از وعده غذایی، سیری کامل از فیبر و لذت کمک کند. وقتی احساس سیری و خوشحالی می کنید، احتمالاً در ساعات بعد از غذا کمتر غذا می خورید.

3.حذف آبمیوه و اسموتی صنعتی

آیا شما طرفدار اسموتی هستید؟ یک اسموتی سالم میوه یا سبزیجات کم کالری می تواند جایگزین وعده غذایی یا میان وعده خوبی باشد. بسیاری از افراد برای کاهش وزن از اسموتی استفاده می کنند. اما اگر هنگام درست کردن آنها از آب میوه استفاده نکنید، سریعتر وزن کم خواهید کرد.

آب میوه ها کالری و شکر را به نوشیدنی های ترکیبی شما اضافه می کنند. متأسفانه، بسیاری از آبمیوه های خریداری شده در فروشگاه، فواید زیادی ندارند و اغلب شکر اضافه دارند. با این حال، میوه کامل طعم، بافت و مواد مغذی مهمی را ارائه می دهد. و فیبر موجود در میوه کامل به شما کمک می کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

آب را حذف کنید و فقط آب و کمی یخ را به مخلوط کن خود اضافه کنید. آبمیوه را از دست نخواهید داد و بدنتان به خاطر باقی گذاشتن کالری اضافی از شما تشکر خواهد کرد.

7 ترفند ساده برای کاهش وزن
7 ترفند ساده برای کاهش وزن

4. ورزش کردن

بهترین برنامه های کاهش وزن شامل ورزش است. تمرینات قلبی برای سوزاندن چربی، تمرینات کششی برای افزایش انعطاف پذیری و تمرینات قدرتی برای تقویت عضلات و متابولیسم شما مهم هستند.

با کمی هوش و ذکاوت ورزش، می توانید همه آن را همزمان انجام دهید. دستگاه های تمرین با وزنه و تجهیزات کاردیو را کنار بگذارید و به جای آن تمرینات وزن بدن را انجام دهید. حرکاتی مانند لانژ راه رفتن ضربان قلب شما را برای سوزاندن چربی، سفت کردن و تقویت قسمت پایین تنه و حتی افزایش دامنه حرکت در باسن و ران‌ها افزایش می‌دهد.

وقتی زمان را برای جابجایی از ماشینی به ماشین دیگر تلف نمی کنید، می توانید چند تمرین اضافی انجام دهید و در زمان کمتری چربی بیشتری بسوزانید. تمرینات با وزن بدن نیز به راحتی در خانه یا بیرون انجام می شود. بنابراین، اگر نمی توانید به باشگاه بروید، هرگز دلیلی وجود ندارد که از تمرین خود صرف نظر کنید.

7 ترفند ساده برای کاهش وزن در منزل

5.از پله استفاده کن

بالا رفتن از پله کالری زیادی می سوزاند. همچنین یک راه کارآمد برای داشتن پشتی زیبا و پاهای لاغرتر است. اما ممکن است نخواهید هر روز یک تمرین کامل از پله‌نوردی انجام دهید. درعوض، در طول فعالیت‌های عادی روزانه‌تان فقط چند پله از اینجا و آنجا بالا بروید. از آسانسور در محل کار خودداری کنید، از پله برقی در مرکز خرید خودداری کنید و زمانی که در خانه هستید تلاش بیشتری انجام دهید.

وقتی از پله ها بالا می روید تقریباً 10 کالری در دقیقه می سوزانید. تعداد کل شما ممکن است در طول روز به صد کالری یا بیشتر برسد. این ترفند ساده می تواند به شما کمک کند هر هفته نیم کیلو یا حتی یک کیلو وزن کم کنید.

6.هر وعده غذایی را با آبگوشت شروع کنید

قبل از خوردن ناهار یا شام، از یک فنجان آبگوشت گرم و شفاف لذت ببرید. آب مرغ، آب سبزیجات و حتی آب گوشت گاو گزینه های محبوبی هستند. این سوپ‌های آرام‌بخش کالری بسیار کمی دارند و به شما کمک می‌کنند تا به روش‌های مختلف کمتر غذا بخورید.

اول، آنها شما را سیر می کنند، بنابراین شما نمی خواهید آنقدر غذا بخورید. و آبگوشت گرم نیز روند غذا خوردن را کند می کند. اگر یاد بگیرید آهسته‌تر غذا بخورید، به احتمال زیاد علائم سیری را احساس می‌کنید و می‌شناسید تا در صورت نیاز، غذا خوردن را متوقف کنید.

7.بیشتر آب بنوشید

این غیرمعمول نیست که فکر کنید گرسنه هستید در حالی که بدن شما واقعاً به آب نیاز دارد نه غذا. علائم تشنگی و گرسنگی می توانند به راحتی گیج شوند. نتیجه این است که وقتی بدنتان تشنه است، ممکن است غذای بیشتری بخورید و کالری بیشتری مصرف کنید.

اگر هیدراته بمانید می توانید از این مشکل جلوگیری کنید و سریعتر وزن کم کنید. چند بطری را با آب پر کنید و در جلوی یخچال خود نگه دارید. به این ترتیب، هنگامی که در را برای چرایدن غذا باز می کنید، بلافاصله آنها را خواهید دید. سپس، قبل از خوردن یک وعده غذایی یا خوردن یک میان وعده، شش تا هشت اونس کامل بنوشید. ممکن است تصمیم بگیرید که بالاخره نیازی به غذا خوردن ندارید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.