آیا می‌خواهید لباس‌های بدون آستین را بپوشید و بازوهایتان را به رخ بکشید، اما می‌ترسید زیربغل‌های تیره‌تان را همزمان آشکار کنید؟ خوب، تیره شدن زیر بغل شما می تواند به دلایل مختلفی مانند اصلاح، تعریق و یا به دلیل تجمع سلول های مرده پوست در آن ایجاد شود. این پدیده بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

اگر با تیره شدن زیر بغل خود مواجه هستید، نگران نباشید، روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل در این مطلب آورده شده است. به جای استفاده از همه آن محصولات گران قیمت بر اساس آزمون و خطا، همیشه می توانید به دنبال این نکات و ترفندهای خانگی باشید تا از شر سیاهی زیر بغل خلاص شوید. 

دلایل تیرگی زیر بغل

دئودورانت و ضد تعریق

استفاده از دئودورانت و ضد تعریق برای شاداب ماندن در طول روز ضروری است اما وجود الکل و سایر مواد مضر می تواند باعث تیره شدن پوست زیر بغل شود. توصیه می شود از دئودورانت های بدون الکل استفاده کنید.

اصلاح

اصلاح ممکن است سریعترین تکنیک برای از بین بردن موهای زیر بغل به نظر برسد. اما تیغ ها می توانند ساینده باشند زیرا لایه محافظ بالایی پوست را از بین می برند و باعث تحریک و تیره شدن زیر بغل می شوند.تیغ باعث تیرگی پوست میشود که میتواند باعث تیرگی واژن نیز بشود.

اصطکاک

پوشیدن لباس های خیلی تنگ می تواند باعث اصطکاک روی پوست و مالش مکرر آن باعث تیره شدن زیر بغل شود. از پارچه های نخی و سایر پارچه های دوستدار پوست استفاده کنید و از لباس هایی که بدن را در آغوش می گیرند خودداری کنید.

تجمع سلول های مرده پوست

سلول های مرده پوست در هر قسمت از بدن شما انباشته می شوند و زیر بغل تفاوتی ندارد. هنگامی که ناحیه را به خوبی تمیز نمی کنید یا هر چند روز یک بار آن را تمیز نکنید، می تواند منجر به تیره شدن آن شود.

روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل

روغن درخت چای:ثابت شده است که روغن درخت چای یک درمان عالی برای تیره شدن زیر بغل است.نه تنها به روشن شدن زیر بغل شما کمک می کند، بلکه به حفظ بوی بد آن نیز کمک می کند.خواص ضد میکروبی آن با میکروب ها مبارزه می کند و تضمین می کند که زیر بغل شما را از بوی بد پاک می کند.

روش استفاده: روش مصرف: مقداری آب به روغن درخت چای اضافه کنید تا رقیق شود. این مخلوط را در یک بطری اسپری خالی بریزید و روی زیر بغل خود اسپری کنید.برای نتایج موثرتر این روند را روزانه تکرار کنید.

آبلیمو: آب لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است، به خصوص به دلیل غلظت بالای اسید سیتریک. این به شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید و پوست خود را در مدت زمان مشخصی روشن کنید.

روش استفاده: یک لیمو را به دو قسمت برش دهید و به آرامی زیر بغل خود را با آن به مدت چند دقیقه بشویید. اجازه دهید آب لیمو حدود 5-10 دقیقه روی آن بماند. سپس، آن را با آب سرد بشویید.این روند را حدود سه بار در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا: فقط کمی آلوئه ورا می تواند این کار را انجام دهد.حاوی خواص ضد باکتریایی است که به تسکین و روشن شدن پوست شما کمک می کند.

 روش استفاده: برگ تازه آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کنید. ژل آلوئه ورا را به آرامی روی زیر بغل خود ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه خشک شود. سپس، آن را با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید آلوئه ورا را جایگزین ژل آلوئه ورا کنید که در بازار موجود است.این روند را هر روز تکرار کنید تا زیر بغلتان بهتر روشن شود.

سرکه سیب: اگر از تیرگی زیر بغل رنج می برید، همیشه می توانید به سرکه سیب برای رفع مشکل کمک کنید. این مواد آشپزخانه را می توان به راحتی از فروشگاه محلی خود تهیه کرد. سرکه سیب سرشار از اسیدهای آمینه و لاکتیک است که به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست کمک می کند. به علاوه، خواص قابض آن به باز کردن منافذ پوست کمک می کند و در نتیجه تاریکی را کاهش می دهد. همچنین ناحیه زیر بغل را به میزان قابل توجهی صاف می کند.

روش مصرف: سرکه سیب را با آب رقیق کنید. یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید و به آرامی آن را روی ناحیه زیر بغل خود بمالید. اجازه دهید این محلول حدود 10 دقیقه روی پوست بماند. سپس، آن را با آب ولرم بشویید. برای نتایج مؤثرتر، این فرآیند را تا حد امکان به دفعات در طول هفته تکرار کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین راه ها برای از بین بردن سیاهی زیر بغل است. پوست را روشن می کند و لکه ها و خارش های مرتبط با تیرگی زیر بغل را کاهش می دهد. اسید سیتریک موجود در سیب زمینی ملایم است که آن را برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، بهترین درمان می کند.

روش استفاده: یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. با استفاده از یک توپ پنبه ای این آب را مستقیماً روی زیر بغل خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب خنک بشویید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل
روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل

آیا ژیلت باعث تیرگی زیر بغل می شود؟

پاسخ: بله، یکی از دلایلی که ممکن است ناحیه زیر بغل شما تیره شود این است که ناحیه زیر بغل را اصلاح می کنید. اصلاح لایه محافظ بالایی پوست را از بین می برد و آن را در معرض مواد شیمیایی، عرق و اصطکاک قرار می دهد که منجر به تیره شدن زیر بغل می شود.

چگونه می توانم زیر بغلم را تمیز کنم؟

 گاهی اوقات آب و صابون برای تمیز کردن زیر بغل کافی نیست، برای از بین بردن کثیفی ها و ناخالصی ها از لوفا استفاده کنید. هفته ای یکبار از اسکراب بدن استفاده کنید و به آرامی ناحیه زیر بغل را لایه برداری کنید.

چگونه از شر بوی زیر بغل خلاص شویم؟ 

بوی زیر بغل یک مشکل رایج است، اما اگر شدید است و مانع از معاشرت شما می شود، ناحیه زیر بغل را کاملا تمیز کنید. هفته ای یکبار آن را بشویید، از لوفا برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو استفاده کنید و از دئودورانت های بدون الکل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.