اختلال نعوظ به ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی است. تخمین زده می شود که از هر 10 مرد بالغ، 1 نفر به طور طولانی مدت از اختلال نعوظ رنج می برند.درک این نکته مهم است که در بیشتر موارد، اختلال نعوظ نشانه یک مشکل اساسی دیگر است. اختلال در نعوظ در هر سنی طبیعی تلقی نمی شود و ممکن است با مشکلات دیگری که در رابطه جنسی تداخل دارند، مانند کمبود میل و مشکلات ارگاسم و انزال همراه باشد. برای درمان اختلال نعوظ مردان روش های متعددی وجود دارد با ما همراه باشید.

اختلال نعوظ چقدر شایع است؟

تقریباً از هر 10 مرد بالغ، یک نفر در درازمدت از اختلال نعوظ رنج می برد. بسیاری از مردان گاه به گاه ناتوانی در نعوظ را تجربه می کنند، که می تواند به دلایل مختلفی مانند نوشیدن بیش از حد الکل، استرس، مشکلات رابطه یا خستگی شدید رخ دهد. برای دمان اختلال نعوظ میتوان از دستگاه وکیوم استفاده نمود . برای راهنمایی بیشتر مقاله نحوه استفاده از دستگاه وکیوم را مطالعه فرمایید . 

عدم موفقیت در نعوظ در کمتر از 20 درصد مواقع غیرعادی نیست و معمولاً نیازی به درمان ندارد. با این حال، عدم دستیابی به نعوظ در بیش از 50 درصد مواقع به طور کلی به این معنی است که مشکلی وجود دارد و نیاز به درمان است.

لزومی ندارد که اختلال در نعوظ بخشی از افزایش سن باشد. در حالی که این درست است که برخی از مردان مسن ممکن است به تحریک بیشتری نیاز داشته باشند، هنوز هم باید بتوانند نعوظ داشته باشند و از رابطه جنسی لذت ببرند.

چه چیزی باعث اختلال نعوظ می شود؟

می تواند توسط تعدادی از عوامل ایجاد شود، از جمله:

  • بیماری عروقی: خون رسانی به آلت تناسلی ممکن است در نتیجه بیماری عروقی مانند تصلب شرایین (سخت شدن شریان ها) مسدود یا باریک شود.
  • اختلالات عصبی (مانند مولتیپل اسکلروزیس): اعصابی که تکانه ها را به آلت تناسلی می فرستند می توانند در اثر سکته مغزی، دیابت یا علل دیگر آسیب ببینند.
  • حالات روانشناختی: اینها شامل استرس، افسردگی، عدم تحریک از مغز و اضطراب عملکرد است.

بیماری مزمن، برخی داروها و وضعیتی به نام بیماری پیرونی نیز می تواند باعث این مشکل شود. عمل های سرطان پروستات، مثانه و روده بزرگ نیز ممکن است از عوامل موثر باشند.

درمان اختلال نعوظ مردان
درمان اختلال نعوظ مردان

چه داروهایی می تواند باعث اختلال نعوظ شود؟

اختلال نعوظ یک عارضه جانبی رایج تعدادی از داروهای تجویزی است. در حالی که این داروها ممکن است یک بیماری یا شرایط را درمان کنند، با انجام این کار می‌توانند بر هورمون‌ها، اعصاب یا گردش خون مرد تأثیر بگذارند و در نتیجه افزایش خطر اختلال در نعوظ را افزایش دهند.

  • دیورتیک ها (قرص هایی که باعث افزایش جریان ادرار می شوند).
  • داروهای ضد فشار خون (داروهای فشار خون بالا).
  • آنتی هیستامین ها
  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای بیماری پارکینسون

سایر مواد یا داروهایی که می توانند باعث یا منجر به نعوظ شوند عبارتند از این داروهای تفریحی و اغلب مورد سوء استفاده قرار می گیرند:

  • الکل
  • آمفتامین ها
  • نیکوتین
  • متادون

درمان اختلال نعوظ مردان

می توان به روش های مختلفی درمان کرد، از جمله:

  • داروهای خوراکی
  • سکس درمانی
  • داروی داخل مجرای ادرار
  • دستگاه وکیوم مردانه
  • جراحی (کاشت آلت تناسلی)

هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد. گزینه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا بهترین درمان را برای شما تعیین کند. اولین قدم برای درمان اختلال نعوظ، یافتن علت زمینه ای است. سپس درمان مناسب می تواند آغاز شود. تعدادی گزینه غیرجراحی و جراحی وجود دارد که می تواند به مرد کمک کند تا عملکرد جنسی طبیعی خود را به دست آورد.

آیا می توان از اختلال نعوظ پیشگیری کرد؟

برای افرادی که به دلیل رفتار شخصی در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ هستند، ممکن است اقداماتی برای جلوگیری از وقوع آن انجام شود. با این حال، علل دیگر ممکن است قابل پیشگیری نباشند. در حال حاضر تعدادی از مطالعات ارتباط بین اختلال نعوظ و چاقی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی را نشان می دهند. توصیه های زیر ممکن است به پیشگیری از اختلال در نعوظ یا بهبود مشکل در صورت وجود آن کمک کند:

رژیم غذایی سالم داشته باشید: رژیم غذایی که مصرف چربی های اشباع را محدود می کند و شامل چندین بخش از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است می تواند برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ مفید باشد.

کاهش کلسترول: کلسترول بالا می تواند شریان های منتهی به آلت تناسلی (آترواسکلروز) را سفت، تنگ یا مسدود کند. مردان می توانند کلسترول را از طریق رژیم غذایی، ورزش و دارو کاهش دهند.

به طور منظم ورزش کن: ورزش منظم ممکن است خطر اختلال نعوظ را کاهش دهد. ورزش هایی را انتخاب کنید که از آنها لذت می برید و بخشی منظم از روز شما را تشکیل می دهند. علاوه بر کاهش خطر اختلال نعوظ، ورزش همچنین می تواند به شما در مدیریت استرس کمک کند. قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

گزینه های جراحی برای درمان اختلال نعوظ مردان

پروتزهای بادی آلت تناسلی در طی جراحی سرپایی کاشته می شوند. هنگامی که آنها بخشی از بدن یک مرد هستند، او را قادر می سازند تا هر زمان که بخواهد نعوظ داشته باشد. استفاده از پروتز باعث حفظ حس آلت تناسلی، ارگاسم و انزال در اکثر مردان می شود.

متداول ترین ایمپلنت آلت تناسلی شامل یک جفت سیلندر بادی است که با جراحی در اتاقک های نعوظ آلت تناسلی کاشته می شوند. سیلندرها از طریق لوله به یک مخزن مایع در زیر عضلات شکم و به یک پمپ در داخل کیسه بیضه متصل می شوند.

برای باد کردن پروتز آلت تناسلی، مرد پمپ را چند بار فشرده می کند تا مایع را از مخزن به سیلندرها منتقل کند. این امر باعث نعوظ آلت تناسلی می شود. هنگامی که پروتز باد می کند، آلت تناسلی را سفت و ضخیم می کند که بسیار شبیه به نعوظ طبیعی است.راه های درمان سرطان پروستات را اگر نمیدانید حتما مطالعه فرمایید .

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.