ماموگرافی یک ابزار عالی غربالگری برای تشخیص سرطان سینه، همراه با امتحانات بالینی منظم و خودآزمایی ماهانه سینه، ماموگرام ها یک عنصر کلیدی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه هستند. چه زمانی باید از ماموگرافی استفاده کرد؟ ماموگرافی بعد از 40 سال بسیار مهم است. بعد از سرطان پوست شایع ترین سرطان در بین خانومها سرطان سینه است.روشن کردن نوک سینه را اکثر خانوم ها دوس دارند و نباید از راه های غیر منطقی انجام شود.

استفاده اصلی از ماموگرافی

پزشک یک ماموگرام را به عنوان یک آزمایش معمول برای بررسی هر گونه سرطان یا تغییرات، به عنوان یک ماموگرام غربالگری شناخته است. در این نوع آزمون، چندین عکس از سینه خود را با استفاده از یک دستگاه دریافت خواهید کرد. اگر شما یک علامت یا هر علامت دیگری از سرطان سینه دارید، پزشک شما پس از آن یک ماموگرافی تشخیصی را سفارش می دهد. اگر ایمپلنت های سینه دارید، احتمالا به یک ماموگرافی تشخیصی نیاز دارید. ماموگرام تشخیصی گسترده تر از غربالگری ماموگرافی است. آنها معمولا نیاز به اشعه ایکس بیشتری دارند تا دیدگاه های سینه را از موقعیت های متعدد به دست آورند. رادیولوژیست شما همچنین ممکن است هر گونه نگرانی را بزرگ کند.

چه کسانی باید ماموگرافی کنند؟

چه زمانی باید از ماموگرافی استفاده کرد؟

متخصصان زنان و زایمان توصیه می کنند که زنان 40 ساله و بالاتر باید هر یک چکاپ داشته باشند. منبع تغذیه سرطان توصیه می شود که غربالگری منظم را در سن 45 سالگی آغاز کند. اگر سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان سینه دارید، پزشک شما ممکن است توصیه کند که قبل از شروع به نمایش های خود، آنها را اغلب، یا استفاده از ابزارهای تشخیصی اضافی استفاده کنید.

آیا ماموگرافی درد دارد؟

اکثر افراد احساس ناراحتی در طول یک ماموگرام زمانی که سینه های خود را فشرده می شوند دارند. تجربه دقیق شما بسته به چند عامل منحصر به فرد متفاوت خواهد بود، مانند:

  • اندازه سینه
  • مجموعه مهارت تکنسین
  • حساسیت سینه

چه زمانی باید از ماموگرافی استفاده کرد؟

سرطان سینه اولیه برای تشخیص بدون امتحانات پستان و آزمایش های تصویربرداری دشوار است، به همین دلیل مهم است که آزمایش سالانه، امتحانات ماهانه سینه را انجام دهیم، و ماموگرام های برنامه ریزی شده خود و سایر آزمایش های تصویربرداری توصیه شده را داشته باشیم. با این حال، برخی از علائم و نشانه های سرطان سینه وجود دارد که باید بدانید و به دنبال آن باشید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.