نوک سینه های صورتی یا رنگ روشن می توانند حس داشتن سینه های شاداب و زیبا را ایجاد کنند و در عین حال زندگی جنسی را رضایت بخش تر کنند. اگرچه شما نه می توانید تغییرات بیولوژیکی را از نو بسازید، مطمئناً برخی از روش های ایمن و طبیعی وجود دارند که می توانند به روشن شدن رنگ نوک پستان شما کمک کنند. در اینجا همه روش های روشن کردن نوک سینه ذکر شده است با ما همراه باشید.

چه چیزی رنگ نوک سینه را تعیین می کند؟

همانطور که همه ما می دانیم، ملانین رنگدانه ای است که مسئول رنگ پوست در اکثر موجودات از جمله انسان است. همین رنگدانه مسئول رنگ نوک سینه ها نیز می باشد. ملانین گروهی از رنگدانه های طبیعی است که از طریق فرآیندی به نام ملانوژنز تولید می شود. این فرآیند شیمیایی چند فازی شامل اکسیداسیون و پلیمریزاسیون اسید آمینه تیروزین در گروه خاصی از سلول‌ها به نام ملانوسیت اتفاق می‌افتد. رنگدانه ملانین دوباره به یوملانین، فئوملانین و نوروملانین طبقه بندی می شود.به هیچ عنوان از دستگاه وکیوم مردانه برای بزرگ کردن سینه استفاده نکنید.

یوملانین قهوه ای است که باعث تیره شدن نوک سینه ها می شود و فئوملانین که یک رنگدانه مایل به قرمز است منجر به روشن شدن نوک پستان ها می شود.

چرا رنگ نوک سینه ها تیره است؟

چرا نوک سینه ها تیره تر از بقیه پوست هستند در حالی که هر دو حاوی رنگدانه یکسانی هستند؟ این اثر تجمعی هورمون ها و ملانین است. در دوران بلوغ، بدن ما هورمون های استروژن و تستوسترون بیشتری ترشح می کند که منجر به افزایش تولید ملانین می شود. این در نهایت نوک سینه ها، آرئول ها، لابیاها و غیره را تیره تر از بقیه پوست می کند.

آیا نوک سینه های تیره غیر طبیعی هستند؟

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که داشتن نوک سینه های تیره یک بیماری یا بیماری نیست. در واقع، این کاملا طبیعی و شبیه به تغییرات دیگر در بدن شما است که با افزایش سن و زمان اتفاق می افتد. اما نوک سینه‌هایی که در سایه‌های روشن‌تر هستند، بیشتر از نوک‌هایی که سایه‌های تیره‌تری دارند، شناخته می‌شوند، که باعث می‌شود در مورد خود احساس ناراحتی کنیم.

روش های روشن کردن نوک سینه
روش های روشن کردن نوک سینه

چرا نوک سینه ها گاهی تیره می شوند؟

قبل از اقدام بر روی درمان نوک سینه های تیره و تغییر رنگ، باید بدانید که در برخی موارد چگونه با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود نوک سینه ها سیاه یا قهوه ای شوند. در زیر متداول ترین عواملی که ممکن است به شکل تیره شدن نوک سینه ها ظاهر شوند، آورده شده است:

  • قاعدگی زنان
  • بارداری
  • شیر دادن
  • وراثت
  • بیماری های مزمن (دیابت، سرطان و …)
  • سبک زندگی ناسالم
  • اصطکاک ناشی از مالش لباس
  • استفاده شدید از لوفا نایلونی

در شرایطی به نام آکانتوز نیگریکانس، فرد ممکن است دچار اضافه وزن شود در حالی که به مرور زمان گردن، نوک سینه ها، زیر بغل و کشاله ران تیره تر می شود. گاهی اوقات رنگ نوک پستان ممکن است به دلیل سرطان نیز به صورتی یا بنفش تغییر کند.

روش های روشن کردن نوک سینه

1. بادام و شیر

بادام و شیر طبیعی ترین و آسان ترین موادی هستند که در آشپزخانه شما پنهان شده اند و می توانند به طرز جادویی نوک سینه های شما را روشن کنند. هر دو دارای خواص مرطوب کنندگی عالی هستند که همچنین پوست شما را صاف نگه می دارد.

روش استفاده: چند عدد بادام را یک شب در یک کاسه شیر خیس کنید، خمیر صافی از آن درست کنید و روی نوک سینه خود بمالید. بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس به خوبی آبکشی کنید. این مخلوط را هر روز بمالید تا به نتایج مورد انتظار برسید.

2. آبلیمو و عسل

آب لیمو حاوی خواص اسیدی است که پوست آرئول های اطراف نوک سینه ها را لایه برداری می کند تا روشن تر به نظر برسد. از طرفی عسل به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست عمل می کند. عسل ارگانیک خالص حتی نتایج بهتری به شما می دهد.

روش استفاده: مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و به نوک سینه خود بمالید. نیم ساعت صبر کنید و آن را با آب شیر بشویید. همچنین می توانید ماست را برای نتایج موثر اضافه کنید.

3. پودر شیر، عسل، روغن بادام و آب لیمو

این یک درمان قدیمی است که برای درمان تعداد زیادی از مشکلات مربوط به پوست استفاده می شود. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، هر یک از این مواد به اندازه کافی برای روشن شدن پوست و صاف نگه داشتن آن کافی است. بنابراین، استفاده ترکیبی از آنها مطمئناً می تواند معجزه کند.

روش استفاده: همه آنها را به نسبت درست مخلوط کنید تا خمیری با قوام متوسط ​​ایجاد شود و آن را روی آرئول های نوک پستان خود بمالید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه خشک شود و پس از آن خوب آبکشی کنید. مطمئن شوید که آن را حداقل 2 تا 3 بار در هفته دنبال کنید.

روشن کردن نوک سینه با روش خانگی

جو دوسر، کشک و آب گوجه فرنگی این مواد می توانند به عنوان بهترین راز زیبایی برای تمام مشکلات پوستی شما عمل کنند. آب گوجه فرنگی به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای پوست نوک سینه شما عمل می کند. افزودن بلغور جو دوسر و کشک برای صاف شدن و لطافت پوست موثر است. هر سه ماده را با هم مخلوط کرده و در ظرفی خوب مخلوط کنید. آن را روی نوک سینه های خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. برای نتیجه سریع آن را روزانه تکرار کنید.

خیار، آووکادو، پرتقال، عسل و شیر ،همه اینها محصولات زیبایی سنتی هستند که بیشتر در آشپزخانه وجود دارند. مطمئناً از دیدن اینکه چگونه به طور طبیعی نوک سینه های تیره شما را روشن می کند شگفت زده خواهید شد. میوه ها را مخلوط کنید و فقط شیر و عسل را به مخلوط اضافه کنید تا خمیری به دست آید. روزانه آن را روی نوک سینه های خود بمالید تا نتایج قابل توجهی به دست آورید.

توت منبعی از مواد معدنی و ویتامین ها است. همچنین حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که قند را به گلوکز برای تامین انرژی و احیای سلول های پوست ما تبدیل می کند. اگر نمی توانید میوه را به دست آورید، عصاره آن را می توان به راحتی در فروشگاه های اطراف خریداری کنید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.